FOTO: AP Photo/Emilio Morenatti

Comunicat de MÉS per sa Pobla en solidaritat al poble català

Benvolguts i benvolgudes,
volem començar aquest escrit valorant l’impecable solidaritat i organització del poble català contra la repressió de la democràcia. L’humilitat, el civisme i el respecte que ha desprès la societat catalana, és sens dubte un referent per a qualsevol societat. Davant els cops de porra, les bales de goma i el pas barrat d’una policia agressiva i repressora; la societat catalana ha mostrat serenitat, mans aixecades, crits de llibertat, i un missatge molt clar: “estem aquí per la nostra llibertat, per llaurar el nostre camí. Aquest camí són les urnes”.

La participació a aquesta consulta fou admirable amb més de 3.000.000 de participants i uns resultats clarament favorables al “Sí”. Tanmateix després de les mesures excepcionals alguns dels vots no es van poder comptabilitzar i els resultats foren els següents:

– Sí: 2.020.144 (90,09 %)
– No: 176.565 (7,87 %)
– En blanc: 45.586 (2,03 %)
– Nuls: 20.129 (0,89 %)

Per altra banda, volem comdemnar i lamentar la repressió de les forces estatals a una jornada que no podem dir que hagués concorregut amb normalitat com es sol fer a unes eleccions. Paradoxalment, la jornada va transcórrer amb anormalitat, i així i tot la gent, el poble, ha votat. Amb tot, cap demòcrata pot justificar els fets d’ahir, cap. Això no anava de sí o no, va de democràcia, va de garantir els drets a una societat. És per això, i davant la ineptitud, l’hostilitat, la repressió que ha generat l’estat espanyol sobre Catalunya, exigim dimissions. Els responsables dels cops, de les ferides, dels dits trencats tenen cara i ulls: Mariano Rajoy, Zoido, Millo… i tot un llistat de còmplices.

Per acabar, volem concloure amb un missatge ple de convenciment: “davant la repressió no hi ha res més que la democràcia. Cap porra ni pistola estarà mai a l’altura de la veu d’un poble unit, alegre i combatiu”.

Sols el poble salva el poble!

Manifest concentració

Foto: Clàudia Darder | Sa Pobla